Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2016 19:21 - Коледен случай (разказ)..................................................
Автор: travell Категория: Регионални   
Прочетен: 3625 Коментари: 5 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Изчезналата сума не бе кой знае какво. Ставаше въпрос за три хиляди долара. Инспектор Брейди нямаше намерение да губи излишно време в подобни разследвания. По това коледно време имаше много по-важни криминални случаи за изясняване, а персоналът в полицията бе прекалено малко за да се ангажира с подобни кражби.

– Нищо повече ли няма да предприемете? – питаше укорително мистър Дейл. – Няма ли поне да повикате някой да снеме отпечатъци от шкафа и от вратите?

– Не и преди да съм разговарял с всички в къщата – отговори спокойно Брейди.

– Мислех, че вече сме приключили в това отношение – настояваше мистър Дейл. – Аз и жена ми не сме чули и не сме видяли нищо необичайно тази нощ. Сутринта забелязах, че външната врата е отворена, а парите ги няма. Кой още искате да разпитвате? Друг в къщата не е имало.

– Децата? – погледна въпросително Брейди.

– Какво? Не може да бъде. Да не би да искате да разпитвате децата? – мистър Дейл бе извън себе си. – Не искам да ги замесвате и тях в този случай. На тях нищо не съм казвал за изчезналите тази нощ пари. Какво общо имат децата с това? Добре, че крадецът се е задоволил само с парите.

– Трябва да съм сигурен, че и те нищо не са видяли.

– Разбира се, че не са видяли нищо. Сутринта си спяха най-спокойно, а снощи си заспаха по обичайното за тях време. Ако бяха видяли нещо, сигурно щяха да се разпищят или и аз не знам какво...

– Въпреки това искам да разговарям с тях – инспектор Брейди държеше на своето. – Имам нещо предвид, просто ми се доверете в случая.

   Мистър Дейл не бе убеден, че това наистина е необходимо, но супругата му все пак доведе децата. Все още по пижами и със сънени физиономии, те недоумяваха защо бяха изправени пред този непознат мъж. Малчуганите не изглеждаха никак изплашени,  по-скоро любопитни от присъствието на инспектора. Нямаха вид на деца, преживели нещо страшно.

– Здравейте, деца! – започно предпазливо Брейди. – Аз съм чичко полицай и имам нужда от Вашата помощ. Издирвам дядо Коледа. Загубил си е няколко подаръка и искам да му ги предам. Не сте ли го виждали наоколо?

   Мистър Дейл не знаеше какво точно цели инспектора. Бяха изчезнали парите му, а Брейди разпитваше децата дали са виждали дядо Коледа. Някак несериозно му се виждаше всичко това. Преди обаче да успее да протестира срещу безумието на инспектора, дъщеря му го изненада казвайки:

– Тази нощ бе тук! – момичето вече усмихнато гледаше Брейди и очакваше неговата реакция. Момчето също кимаше с глава потвърждавайки думите на сестра си.

   Настъпи няколко секунди мълчание, преди инспекторът да продължи:

– Така ли? А как изглеждаше? Сигурни ли сте, че е бил той?

– Не бе като по телевизията – ентусиазирано заобяснява момичето. – Имаше си червено яке и брада, но бе много слаб. Нямаше и чувал с подаръци, а само обикаляше около шкафа и елхата. Сигурно го търсеше. Приличаше на чичо Джек от бензиностанцията.

   Брейди не искаше да затормозява повече децата с излишни въпроси. Казаното дотук бе повече от достатъчно. Запъти се към  вратата следван по петите от мистър Дейл.

 Чакайте, чакайте инспекторе? Къде тръгнахте така изведнъж? От къде сте сигурен, че децата наистина са видяли някой, а не си измислят?

– Отивам към бензиностанцията да разпитам нашия стар познайник Джек. Едва ли е случайно това съвпадение, че дядо Коледа приличал на него. Защо децата ще си измислят подобно нещо? Явно Джек се е върнал към старото си амплоа. Интерсно ми е какво алиби ще си измисли.

– Сега пък аз като се замисля, – започна мистър Дейл чешейки се по челото –, вчера като зареждах автомобила платих в брой. Джек вероятно е забелязал дебелината на портфейла ми.

– Със сигурност  му е направило впечатление. Но този път няма да ни се измъкне. Ще го притиснем по-сериозно.

– Последно! – каза мистър Дейл подавайки ръка. – Как се сетихте за такъв подход към децата.

– Опит! – отвърна инспектор Брейди, здрависвайки се за довиждане. – Обикновенно по това време на годината децата не заспиват толкова лесно, колкото предполагат възрастните. През нощта поглеждат от време на време коледната елха и тръпнат в очакване. Искат да видят кога най-после ще се появят подаръците.

(разказът е написан по картинка предоставена от блогъра kiamzena)





Тагове:   коледен случай,


Гласувай:
18



1. ard - :)
19.11.2016 20:03
Много оригинално :)
Интересно измислено като история и развръзка.
цитирай
2. troia - Привет!
19.11.2016 20:28
Много неочаквана история. Изобщо не съм очаквала кражба и полицейско разследване. Супер! Бива си те!:)
цитирай
3. aip55 - Поздравления Дани!
19.11.2016 22:08
Добре се е получило и добра фантазия!
цитирай
4. germantiger - ...
21.11.2016 18:16
Поредната изненада - прочетох три приказки по тази картина от кламзена и трите ме изненадвате - комплимент за всички вас!

Много нетипично за Коледа, "убиващо" романтиката :), но оригинално, смело и браво!
цитирай
5. pvdaskalov - * ! *
18.12.2016 18:37
Дани, що не ми пробуташ тази картичка и на мен?
Няма да се пробвам, защото ти си написал нещо много интересно. Нямам желание да се излагам на стари години.
Поздрави!
П и е р
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: travell
Категория: Регионални
Прочетен: 628706
Постинги: 122
Коментари: 775
Гласове: 2360
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031